Slever.cz ukončil „podvodnou“ akci

Před víkendem se slevový trh zatřásl v základech. Seriozní nabídky se zhrozily nad tím, co vypublikoval slevový portál slever.cz s partnerem akce, společností only4ME s.r.o. za 1490,- jste si mohli koupit praxi a certifikát zaměstnance roku 2013. K tomu bylo možné získat i zápočtový list.

Celé to vypadalo jako dobře promyšlený projekt a opravdu si dal někdo práci s tím, aby to nebylo právně napadnutelné. Co však pořadatel akce nedomyslel je skutečnost, že lidí při získání takového certifikátu a praxe ho nemohou reálně v praxi použít, jelikož by uvedli zaměstnavatele v omyl a mohli by na základě takového podvodu dostat výpověď z práce.

Jak nám potvrdil náš právní zástupce, akce byla až na tento drobný nedostatek velmi dobře připravena a ošetřena, aby nemohl být pořadatel nijak postihnutelný. Co však morální a etické hledisko? Co případné důsledky, které sebou použití takového certifikátu nese?

Zajímavé rozuzlení

Dnes jsme na stránkách pořadatele objevili zajímavou vysvětlující informaci:

To byl marketing založený na vlastnostech, které jsou lidem nejbližší – pokud se nám něco velice nelíbí, všude o tom mluvíme, každému to chceme říct, chceme o tom hovořit dlouze a nevadí nám investovat obrovské množství energie…
Každý, komu o tom řekneme, se chce podívat, co vlastně za hrůzu a nanejvýš zavrženíhodnou věc to odmítáme. Takže jde a podívá se. Efekt je pak zcela opačný, protože nenáviděnou věc, člověka nebo společnost; obrovským úsilím propagujeme.

Každopádně fakta k propagační akci:

  • Bylo a bude prodáno celkem 0 (slovy N U L A) zmíněných pozic, potvrzení, certifikátů atd. Pokud by si je snad někdo koupil, byly by mu peníze odeslány zpět s vysvětlujícím e-mailem. Stejně jako byly všem zájemcům o „nákup“.
  • Reportér nijak nekonzultoval, neinformoval o připravované reportáži ani nesdělil, že volá (a zaznamenává hovor) pro účely reportáže a už vůbec (jak bývá u slušných médií zvykem) nepředložil obsah reportáže ke schválení a případnému doplnění či opravení. Taková reportáž pak logicky musí vypadat úplně jinak, než pokud výše zmíněné udělá a za její znění nebo přiřazenou důležitost nese zodpovědnost sám její tvůrce.
  • Akce měla za cíl mimo propagaci společnosti také ukázat, že pokud má člověk na vizitce „obchodní ředitel“, nemusí to znamenat, že umí jednat s lidmi a že tedy je obchodním ředitelem; stejně jako se kuchař nemůže nazývat kuchařem, pokud neumí vařit, i kdyby měl deset stáží v nejluxusnějších hotelových restauracích; stejně jako se politik – zástupce lidu, nemůže takto nazývat, pokud zastupuje jen své zájmy, i když byl do funkce jmenován. Existuje mnoho obchodních ředitelů, kteří nejsou obchodními řediteli; mnoho kuchařů, kteří nejsou kuchaři a velké množství zástupců lidu, kteří nejsou zástupci lidu. Lidé si musí uvědomit, že záleží pouze na schopnostech a odhodlání, nikoliv na vizitkách a titulech; že každý má šanci a hlavně, že se není třeba bát prázdných funkcí a titulů, protože bez osobností uvnitř nic neznamenají.

Zda šlo skutečně o propagační akci nebo zda se jedná jen o snahu zakrýt nepovedenou a nedomyšlenou akci, můžeme jen spekulovat. Z našeho pohledu si slevový portál slever.cz sice zvýšil návštěvnost díky viralitě samotné akce, v žádném případě to nevzbudilo jeho důvěryhodnost, spíše naopak.

Pro partnera akce to byl jistě zajímavý Traffic, ale celá akce mohla být ještě trochu lépe rozpracovaná a dotažená do detailu, aby byla nakonec pozitivně vnímána. Bohužel, jak televizní reportáž tak i následná medializace měla pro tento styl propagace velmi negativní důsledek, pokud to ovšem byla marketingová akce.

 Copyright © 2024 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang