Dva eshopy, různé ceny

Někdy až žasneme nad tím, co jsou podnikatelé schopni na slevové portály vymyslet, aby k nim své produkty a služby dostali. Zapomínají při tom na úplně zásadní věci, které jejich skryté úmysly odhalí. Bohužel v tomto případě tak zásadní věc neodhalily ani slevové portály. Myslíte si, že mít dva eshopy s různými cenami, kdy vyšší ceny jsou určeny pro slevové portály, je v dnešní době nemyslitelné? Pak vás budeme muset zklamat. I tak zásadních omylů se slevové portály a podnikatelé dopouštějí.

Na portálu slevomat.cz jsme narazili na akci: „Voucher na cokoliv od Swarovski i dalších značek v hodnotě 500 Kč či 700 Kč“. A protože máme značku Swarovski už ve velké oblibě, řekli jsme, že se tomu podíváme na zoubek.

Ani ne po  minutě hledání na internetu jsme narazili na druhý eshop, který s velmi drobnými rozdíly a jedním markantním, nápadně připomínal eshop, který se na Slevomatu prezentoval. Jedná se o internetové obchody slevynasperky.cz a novesperky.cz. Zahrajeme si hru „Najdi 5 rozdílů“.

Ano všimli jste si dobře. Markantní rozdíl je především v cenách. Je zajímavé, že na eshopu, který se prezentuje na slevových portálech je cena výrazně vyšší, o cca 90%. Naše původní idealistická domněnka byla, že se jedná o náhodu. Proklikali jsme i další sekce internetových obchodů a situace byla stejná. Pro příklad – sekce stříbrných náušnic.

2eshopy-swarovski4-300x265-4930913

Historie domén

Z historie registrace domén internetových obchodů můžeme odhadovat, jaké bylo smýšlení podnikatele. 4.5.2011 byla zaregistrována doména novesperky.cz. Jak se obchodu dařilo nemůžeme soudit, ale asi to nebylo příliš slavné, když 1.2.2012 byla zaregistrována doména slevynasperky.cz a jak už název napovídá, zřejmě za účelem prodeje na slevových portálech. (Údaje převzaty z nic.cz) Co vedlo podnikatele k tomuto kroku lze jen těžko soudit, ale krok, který udělal, rozhodně ke zvýšení jeho důvěryhodnosti a poctivosti příliš nepřispívá.

Hloupá chyba

V historii Antislev jsme zažili opravdu mnohé, ale aby někdo tak okatě připravoval netransparentní slevy na slevové portály a neohlídal si základní věc, jako je druhý internetový obchod s rozdílnými cenami je ironicky směšné. Jako spotřebitelé bychom měli i horší výrazy pro podobné jednání a ať se bude pan podnikatel snažit vymlouvat na cokoliv, jeho jednání v nás pocit férového přístupu k zákazníkovi nevzbuzuje. Z výše uvedeného nám vyplývá jeden závěr. Pan podnikatel nechtěl na slevové akci prodělat a bylo mu hloupé hýbat s cenou na svém vlastním eshopu, založil si druhý eshop, kde jednorázově zvýšil ceny všech produktů, aby mohl udělat zajímavou akci a dokázal zaplatit marže a něco na akci i vydělal.

Systém kontrol selhal

U menších slevových portálů (alfaslevy.cz, slevo.net) jsme ani neočekávali, že by se kontrolou někdo zabýval. Překvapil nás ale Slevomat, u kterého bychom odhalení podnikatelova záměru předpokládali. Vše však záleží na lidech, kteří akce kontrolují a lidský faktor je bohužel záludná věc a často vede k selhání celého systému kontrol. Doufáme, že se Slevomat a i další slevové portály postaví k celému případu čelem a zabrání poškození spotřebitelů.

Slevomat zareagoval – aktualizováno 12.6.

Jak jsme předpokládali, Slevomat obratem zareagoval a akci stáhl. Tento postup oceňujeme a jsme za něj rádi. Doufáme, že se z něj poučí i ostatní portály.

Pravost šperků raději ani zkoumat nebudeme. Chování pana podnikatele nás naprosto odradilo od nákupu na internetových obchodech slevynasperky.cz a novesperky.cz a nikomu bychom zde nákup nedoporučili.

Portály, na kterých se sleva objevila:  slevomat.cz, alfaslevy.cz, slevo.net, slevopolis.cz, chmat.cz, zlavopolis.sk, a další… Zakoupených kupónů: 36

Zbytečně utracených peněz: 10 800,-